Terug van weg geweest - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Maartje Veenstra - WaarBenJij.nu Terug van weg geweest - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Maartje Veenstra - WaarBenJij.nu

Terug van weg geweest

Blijf op de hoogte en volg Maartje

10 April 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo medemensen. Daar ben ik weer terug van weggeweest. Zoals jullie gemerkt hebben ben ik niet goed in het bijhouden van m'n blog.
Nog maar een paar nachtjes in ons rondaveltje te gaan eb dan is het avontuur alweer over in Port Alfred! Het zijn heerlijke weken geweest waarin we veel mee gemaakt hebben. Vrijwilligers werk in een crèche in de township waar kinderen gewoon op je pissen als je ze eten geeft. Misschien een Afrikaans bedankje? Op de crèche zijn we een paar ochtende geweest om ze wat te leren, maar wat doe je als je hun taal niet spreekt. Dan ga je schilderen met kinderen van 3 die het leuker vinden om op de tafel te schilderen dan op het papier. Logisch dat deden wij vroeger ook om onze mama's te pesten. Gelukkig hebben we ze nog wel iets kunnen leren over beesten! Vlaggetjes maken met zelf gekleurde vlinders, olifanten, muizen noem maar op.
Verder in de weekenden nog een poging gedaan tot surfen wat voor sanne eindigde in de piraten stijl met een blauw ook. Het was de eerste dag zo'n succes dat we de tweede les hebben vervangen voor winkelen en eten!
Ook in Afrika kennen ze het fenomeen gay clubs die niet onbezocht mocht blijven tijdens ons heerlijke weekend in Port Elizabeth. Nog nooit heb ik zulke heftige mensen bij elkaar gezien haha bij sommige was het verschil tussen man en vrouw zijn moeilijk te zien!
Na alle leuke weekenden en 'relaxte' school weken brak ook voor ons de helse deadline week 8 aan. Stressen om onze module opdracht van 85, ja je leest het goed, 85 pagina's (met z'n tweeën) in elkaar te knallen. Onze eind presentatie te geven en onze toets nog even te verkloten. Eindelijk VACANTIONE!! 4 weken optimaal genieten en het land bekijken. Afgelopen week hebben we de vakantie goed ingeleid met een paar dagen Jeffreys bay! Heerlijk met de harde crew bruin gebakken op het strand. Geshopt als nooit te voren hier in Afrika. Gekaart met geweldig werkende strategieën voor die van paula waren effectief haha. En als klap op de vuurpijl met genoten van de zonsopgang haha!
Zaterdag is het zo ver dan gaat het grote avontuur beginnen. Zien we eindelijk Irma en Eveline en begint onze tocht naar Kaapstad!
Ik zal alles goed onthouden en reporten over 3 maanden!!
Liefs Maartje

• 01 Mei 2014 - 19:41

Jeannie :

Dag lieverd ,
    Vandaag 1 mei je kaart gekregen , we waren er heel blij mee .
    Wat geniet jij meissie , het is zo fijn om er over te lezen .
    Je moet wel doodmoe zijn als je thuis komt , maar dan kun je 14 dagen uitrusten in Italië .
    Dag schat , kus van ons D en J.