YES WE DID IT! - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Maartje Veenstra - WaarBenJij.nu YES WE DID IT! - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Maartje Veenstra - WaarBenJij.nu

YES WE DID IT!

Blijf op de hoogte en volg Maartje

27 April 2014 | Zuid-Afrika, Knysna

Helllo people,
Even een vakantie update vanuit Knysna. Nog een weekje te gaan en dan is onze vakantie helaas al weer ten einde. Ik moet zeggen dat ik impressed ben met de hoeveelheid die we van het land gezien hebben.

Onze eerste week begon met vijf dagen chillen in Jeffreys Bay met Paula, Simone en Sanniedelangie of course. Heerlijk bijgekomen van al ons schoolwerk, geshopt, vooral heeel veel gegeten en potjes kaarten gespeeld. Daarna in Port Alfred al onze spullen ingepakt en ons mooie rondaveltje waar we 9 weken heerlijk geslapen hebben uitgezwaaid.

Zaterdagavond op een zeer romantisch tankstation met grijp automaten werden we door Irma en Eveline opgehaald met de baz bus om naar onze eerste stop Port Elizabeth te gaan, onderweg nog bijna een ezel aangereden gelukkig overleefden we het allemaal. Onze stop in PE was van korte duur, de volgende ochtend vervolgenden we onze trip naar Sedgefield.

Hier hebben we samen met Tristan en z’n gitaar genoten van de bewolkte sterren hemel en z’n totaal onbekende meezing liedjes. Vanaf hier zijn we nog een dagje naar Oudtshoorn geweest om struisvogels te voeren en op de eieren te staan, en geloof het of niet, ze bleven heel toen ik erop stond!! Vanaf de struisvogels zijn we naar de Kanoo caves gereden en hebben daar de adventure tour gedaan door de grotten waar we op sommige stukken ons als zeehonden door de rotsen moesten manouvreren.

Na een paar dagen in Sedgefield geweest te zijn waren we de rust zat en gingen op weg naar het levendige Kaapstad! Ons hostel zat midden in het centrum, alles op loop of skate afstand. Gelijk de eerste avond al onmoetten we onze new best friend Nick, een man van 35 met ADHD niet te stoppen! In Kaapstad hebben we allemaal touristische dingen gedaan natuurlijk. We zijn de tafelberg op gegaan en hebben daar genoten van het uitzicht over kaapstad en de prachtige zonsondergang. Ook een bezoekje aan Robben Island kon niet uitblijven, jammer genoeg konden we de gids niet zo goed verstaan dus hebben we een boek gekocht om ons in de stille uurtjes te gaan verdiepen.

Tijdens onze tijd in Kaapstad was het Eef dr birthday en dat kon natuurlijk niet onopgemerkt voorbij gaan. Daarom hadden we van te voren al iets fenomenaals geregeld, namelijk een dinershow! Na een uur in de taxi gezeten te hebben omdat de taxi chauffeur zogenaamd wel wist waar die naar toe moest kwamen we precies op tijd aan! We kregen een hele leuke serveerster toe gewezen die ons die avond zou bedienen en zingen! Na de nodige alcoholische versnaperingen kwam iedereen los en werd er gedanst op stoelen, tafels en het podium! Natuurlijk werd eef naar voren gehaald om een bithday song toe te zingen!

De volgende ochtend was het dan eindelijk zover, na heel veel moeite hadden we toch nog een bedrijf gevonden die met ons wilde gaan skydiven! Helaas konden we niet met z’n vieren tegelijk in het vliegtuigje dus gingen Irm en ik als eerste! Gezellig tussen de benen van de instructeur vlogen we 20 minuten omhoog boven Kaapstad echt een amazing view!! Toen was het tijd om eruit te springen, waaaaauw wat een hoogte en wat knetter je hard naar beneden!! ECHT AMAZING!!! Daarna nog even lekker zweven boven het land en toen was het alweer over! MEN dit is echt het GAAFSTE wat ik ooit gedaan heb! ADRENALINE kick van hier tot tokio!!!! WOEEEEE WE DID IT!!! YEAH YEAH YEAH

Na 6 dagen Kaapstad was het alweer tijd om doei te zeggen tegen de heerlijke stad en Irm & Eef, wat hebben we genoten met z’n allen!!

Sann en ik zijn terug gereisd naar Hermanus om even bij te komen van de heftig vermoeiende week in Kaapstad. We zaten in een hostel met oudere mensen die nogal opzoek waren naar zichzelf, ze waren namelijk even ‘boekiezoek’. Na 2,5 maand geen tv gekeken te hebben was het heerlijk om twee avonden filmpjes te kijken en CSI!

De volgende bestemming was Mosselbay waar we mede studenten en een aantal andere Nederlanders ontmoeten om mee de kroegen in te duiken ’s avonds. Hier hebben we gewerkt aan onze pool skills, want daar valt voor ons nog een hoop aan te verbeteren. Ook kwamen we een cowgirl tegen die een poging heeft gedaan om ons te leren country dansen! Men wat waren wij goed! De rest van de dagen zijn we op het strand geweest om surf kunsten af te kijken van surfkiddos, en hebben wat rondgestruind in het stadje. Verder hebben we genoten van de heerlijke regen die daar viel, gelukkig mochten we die dag weer in de bus verder naar Knysna.

Vanmorgen hebben we een tour gedaan door de Townships hier in Knysna en hebben een bezoek gebracht aan de rasta families. De bob marley in het rasta gedeelte had dreadlocks tot op z’n kuiten!! En vertelde alles in zo’n swingende way dat je de helft niet kon verstaan haha maar ach het gaat om het idee.

Morgen vervolgen we onze reis naar Plettenberg bay!! Verder hebben we nog twee nachten in een safaritent in het vooruitzicht en sluiten we of course onze vakantie af in Island Vibe Jeffreys bay.

Genieten jullie van de zon in Nederland, dan genieten wij hier van de regen!!!

Liefs

• 29 April 2014 - 20:11

Jeannie:

Lieve prinses ,
    Wat een veslag weer , prachtig om het te lezen , wat kun je goed en smakeleijk vertellen , bedankt voor je lange brief 4 kantjes nog wel , ik heb je er 2 gestuurd , hopelijk zijn ze aan gekomen .
    Vandaag met mama , Paula en Fera de prachtige opname`s gezien van je sprong in de ruimte , je straalt !!!
    Lieve schat geniet , maar pas goed op je zelf en op Sanne , lieve en warme groeten van Dick en Jeannie , dag meissie .