Adventure in Tsisikama - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Maartje Veenstra - WaarBenJij.nu Adventure in Tsisikama - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Maartje Veenstra - WaarBenJij.nu

Adventure in Tsisikama

Blijf op de hoogte en volg Maartje

24 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Stormsrivier

Molo kwekwe,
Tijd voor een update vanuit het nu weer zonnige Zuid-Afrika. Want ja dit weekend hebben we een echt mooie omgeving gezien. Vrijdag was het zover ons eerste tripje. Met acht meiden, twee auto’s en een kofferbak vol spullen gingen we op naar Tsisikama National Park. Ohjee voor het eerst links rijden, dat was wel even wennen zeker omdat de gordel ook aan de andere kant zit haha! Maar het ging best goed, maar 3 mensen aangereden en 2 lantaarnpalen geramd, netjes toch voor de eerste keer?

Na ongeveer 4 uur rijden kwamen we aan op de plek van bestemming, koste even zoeken want het hostel stond natuurlijk op z’n Afrikaans aangegeven. Djiembe backpackers was ons slaap plekkie voor de komende nachten. Het was een soort mini boerderij met een scheit (kruising tussen een schaap en geit) bazz, 3 hondjes Achmed, Poepies & Jazebell en 3 paarden (zonder naam ). We sliepen met z’n allen in een dorm, ik had het bed op 3 hoog waar is ‘s nachts heerlijk vliegen kon happen!

Die middag zijn we naar ‘ the big tree’ geweest echt impressive zo hoog, stiekem was het helemaal niet zo leuk, maar was het gewoon een grote boom! Eenmaal terug in het dorpje Storms River vonden we het wel gepast om bij een Amerikaans tentje te eten samen met Marylin Monroe & Elvis. Na een dikke hamburger te hebben verorberd nog even een verkleedfeestje gehouden met pruiken en costuums!! Wat voor de rest van de gasten natuurlijk een grote show was! Bij het hostel nog heerlijk bij het kampvuur gezeten en spelletjes gedaan, daarna leek het ons een te gek idée om met 8 meiden in een 3persoons Jacuzzi te gaan! We waren net een stel sardientjes in een blik maar we zaten wel!

Bij het ontbijt de volgende ochtend mochten we zelf lekker pannekoeken bakken, wat een goede bodem was voor een sportieve dag. Op naar Tsisikama National Park om daar te kajaken en peddelen op een luchtbedje, zwemmen tussen mooie Bergen en rotte vissen (door the red water tie). Om op de plek te komen moesten we eerst als aapies over de rosten klimmen. Thank god we survived. Na het kajaken snel door naar de canopy tour, waar we prachtige pakkies aan kregen inclusief een helm en handschoenen, zo goed hebben we er nog nooit uit gezien! In een busje op naar het bos, daar kregen we uitleg hoe we aan de touwen moesten hangen, gelukkig hoefden we ons zelf niet te zekeren! Lekker hoog tussen de bomen door geroetsjed en over een brug gelopen, waar ik de flying Dutchman na deed en uitgleed! Haha de schade is niet heel erg, alleen een glippie in m’n been waardoor we nog terug kunnen kijken naar dat hilarische moment waar ineens m’n hoofd verdween voor de achterblijvers. Verder was het vooral lachen, gieren, brullen met de tour guides, die leerden ons allemaal (naar ons idée) hele vieze gekke worden waaronder molo kwekwe. Volgens hen betekende dat hallo jongen, maar onze interpetatie was hallo chickie!!

Na alle inspanning lekker makkelijk een pizza gegeten bij het hostel, wederom weer gezellig rond het kampvuurtje gezeten! De volgende ochtend bestond ons ontbijt weer uit eigen gemaakte pannekoeken. Daarna de groep opgesliptst en zijn wij terug gegaan naar het National Park waar we de lekkerste cappuccino tot nu toe hebben gedronken. Na alle sportieviteiten vonden we dat we het wel verdiend hadden om lekker op een strandje te liggen en een beetje in de zee te dobberen!

Helaas vandaag weer back to normal en mochten we alweer naar school! Laat het volgende weekend maar snel beginnen!

Heel veel liefs van the flying dutchman

• 24 Februari 2014 - 16:20

Egbert:

Met volle teugen. Leuheuk.

Maar meen glippie? Quest que cest?

• 24 Februari 2014 - 20:49

Karin:

Leuke belevenissen lief en wat een lef.
    Hoho op naar het volgend weekend? Wat staat er dan op het programma?
    Ga je nog wat doen voor school?? haha xxx

• 25 Februari 2014 - 05:43

Jeannie:

Dag liefje ,

Helemaal te gek , wat een verhaal , er lekker om gelachen , fijn om zoveel over je te lezen .
    Liefs van ons D en J.