Daar zjn we dan in Zuid - Afrikaaaaaaa - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Maartje Veenstra - WaarBenJij.nu Daar zjn we dan in Zuid - Afrikaaaaaaa - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Maartje Veenstra - WaarBenJij.nu

Daar zjn we dan in Zuid - Afrikaaaaaaa

Blijf op de hoogte en volg Maartje

10 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

MOLOOOOOOWENI!
Hoi allemaal vanuit het warme Port Alfred.
Daar is ie dan het eerste reisverslag vanuit Zuid-Afrika, proberen om de goede voornemens ook echt waar te maken in de eerste maanden van dit nieuwe avontuur.

Na een lange reis zijn we gisteren middag eindelijk aangekomen op onze eindbestemming Port Alfred.
Het begon allemaal op Schiphol waar we uitgezwaaid werden door een horde mensen, schattig allemaal! Wonder boven wonder hebben er niet eens tranen gevloeid. Met een glimlach vlogen we door de douane op naar de gate. Eenmaal in het vliegtuig waren we helemaal overdonderd door alle spullen die we kregen! Een dekentje, kussen, een schattig tasje met sokken, tandenborstel, tandpasta, oordopjes en een slaapmasker POEPCHIQUE allemaal. De hele vlucht naar Abu Dhabi natuurlijk geen oog dicht gedaan vanwege de zenuwen. Eenmaal daar aanbeland hebben we ons drie uur uitstekend vermaakt door te kijken naar alle rijke sjeiks in heerlijke pakjes!! Van de reis naar Johannesburg hebben we niet veel meegekreen maar lekker liggen slapen gegeten (best goed vliegtuig voedsel haha).

Daar stonden we dan in Johannesburg op een onbekend onwijs groot vliegveld uitkijkend naar onze shuttle service die ons naar het hotel zou bregen. Het was natuurlijk te mooi om waar te zijn dat alles in een keer vloeiend goed zou gaan haha, want ja ze waren er niet. De oplossing stond dichtbij en we zijn bij Lebro in de taxi gestapt die ons naar ons hotel bracht (African Corporate Moon House). WAUW wat zag dat er leuk uit!! Super schattig, echt Afrikaanse stijl, een heerlijke kamer met een GIGANTISCHE badkamer en echt een MEGA bed!! Honger hadden we niet meer na al dat gevreet in het vliegtuig dus zijn we lekker het zwembad ingedoken, want ja ja mensen het is hier heerlijk warm!!! Al was het zwembad wel een beetje koud haha dus om op te warmen alle zeep die er was verzameld en schoongeweekt in het badje.
Moe van al het reizen zijn we ons mega bed in gedoken filmpje gekeken en heerljik in slaap gevallen!

De volgende dag zouden we om 9.10 vertrekken naar het vliegveld, maar ja we zijn natuurlijk in Afrika dus een half uur later dan gepland reden we eindelijk haha! Heerlijk in de stress natuurlijk of we ons vliegtuig nog wel gingen halen, gelijk op de juiste incheck balie af (dachten we) dus NOOOOT hop op naar de goede balie. Gingen ze nog zeiken over onze bagage ook, want ja als je bij de andere vlucht 30 kg mee mag nemen kun je makkelijk voor de volgende vlucht 7 kg ergens loodsen! Naar weer een andere balie om daar te betalen en toen rennend naar de douane en hup door naar de gate waar ze nog niet eens aan het boarden waren haha!! Typisch Sanne & Maartje op reis.

DAAAAR zijn we dan, geland in Port Elizabeth. Na 2,5 uur wachten op mensen die hun vlucht gemist hadden konden we eindelijk in het busje richting de campus. Waar we vervolgens te horen kregen dat er te weinig accomodaties waren dus dat wij met twee andere meiden een appartementje voor 1 nacht moesten delen en maandag naar onze echte accomodatie zouden worden gebracht. Maar ja vergeet niet dat je hier in afrika bent dus HAKUNAMATATA, zoals het er nu uit ziet worden we woensdag overgeplaatst.

Vandaag onze eerste schooldag achter de rug, niet te geloven maar om kwart voor 8 zaten we al aan het onbijt. En om half 9 begon onze eerste Afrikaanse les, waar we al een paar basis Afrikaanse woorden hebben geleerd, ja ja het wordt nog eens wat! In de les werden we verrast door de mama's die voor ons koken en wassen met een heerlijke afrikaanse dans en song! Verder hebben we lekker getoured door Port Alfred en instructies gekregen over waar we wel en niet mogen zwemmen vanwege de haaien hier! Kidding je kunt niet overal zwemmen vanwege de sterke stromingen.

Ik denk dat ik voor nu wel genoeg verteld heb en jullie met rust zal laten voor eventjes! Foto's volgen nog een keertje.

Dikke knuffel voor jullie allemaal!
Tabeeee, de mazzel

• 10 Februari 2014 - 16:32

Mem:

Hoi Lievie,

Heerlijk dit te lezen. Gelukkig hebben we ook al heel wat mee gekregen via app. Geweldig die techniek.
    Wacht vol spanning de foto's af, en nog heel veel verhalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

XXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 11 Februari 2014 - 18:22

Jeannie:

Dag lieverd,

Heel fijn om zoveel te lezen over jullie reis , geniet meissie , we kijken al uit naar het volgende bericht .
    Een pakkert van ons D en J.